« Αρχική σελίδα | 10+1 πράγματα που (προσπαθώ να) κάνω για το περιβά... » | 10+1 πράγματα που (προσπαθώ να) κάνω για το περιβά... » | 10+1 πράγματα που (προσπαθώ να) κάνω για το περιβά... » | Χώρα Πάτμου » | Πάτμος » | Καλό ταξίδι, Αμαλία... » | Newcastle-Upon-Tyne » | Μια λυπημένη σκέψη » | Ανθολογικό quiz » | Τα πρωινά της σιωπής »

10+1 πράγματα που (προσπαθώ να) κάνω για το περιβάλλον [επιμύθιο]

Ξεκινώντας αυτή τη σειρά αναρτήσεων είχα σκοπό να γράψω τρία post απαντώντας στην (πραγματική και όχι προσχηματική) ερώτηση: Τι κάνω στην καθημερινή μου ζωή για το περιβάλλον; Τι είμαι διατεθειμένη να στερηθώ από τις ανέσεις μου για να βοηθήσω το περιβάλλον στο πολλοστημόριο που μου αναλογεί;

Ετούτο το τελευταίο post είναι το επιμύθιο:

Δε νομίζω ότι αυτές οι δέκα δράσεις που ανέφερα μου στερούν κάτι, θεωρώ όμως ότι πολλές φορές κάποιες από αυτές με ξεβολεύουν. Κι αν δεν είμαι πάντα τόσο συνεπής, κι αν αμελώ να κάνω κι άλλα τόσα που θα μπορούσα ίσως να αναλάβω, είναι διότι δεν ξεβολεύομαι, είτε από κούραση, είτε από βιασύνη, είτε από άγνοια. Διαβάζοντας και γράφοντας, ψάχνοντας και μετρώντας ανακάλυψα ότι δε μετράει μόνο το τι κάνω, αλλά και το πώς και το πόσο συχνά το κάνω και συνειδητοποίησα ότι δεν είμαι τόσο καλά ενημερωμένη όσο νόμιζα (στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης διαφωτίστηκα αρκετά για τους μυστηριώδεις μπλε κάδους ανακύκλωσης συσκευασιών). Όσον αφορά στο ερώτημα γιατί το κάνω οι απαντήσεις είναι πολλές:
  • διότι η περιβαλλοντική δράση μειώνει τους λογαριασμούς μου στο τέλος του μήνα·
  • διότι θέλω να αναλάβω την περιβαλλοντική ευθύνη που μου αναλογεί·
  • διότι κάθε πράξη αποτελεί μια μαρτυρία πολύ ισχυρότερη από κάθε λόγο·
  • διότι η επιμονή στην προσωπική δράση οξύνει το αισθητήριο μου και με βοηθάει να μην ανέχομαι εύκολα και την αδιαφορία των άλλων. (Ευχαριστώ, μελαχροινή ομορφιά μου, που τόσο εύστοχα το διατύπωσες στην κουβέντα μας!)


Kαι η ανακύκλωση, εκτός από περιβαλλοντική πολιτική, είναι και εκδήλωση της πληκτικής ζωής του καταναλωτή που παράγει περισσότερα απ’ όσα καταναλώνει. (Αμάντα Μιχαλοπούλου, Καθημερινή, 18/3/2007)

Η εξοικονόμηση (ενέργειας, νερού, πόρων) είναι πάντα σημαντικότερη από την ανακύκλωση. Πριν να σκεφτώ αν ένα προϊόν έχει παραχθεί με τρόπο που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, αν πωλείται σε ανακυκλώσιμη συσκευασία και αν έχει μεγάλο προσδόκιμο χρήσης, πρέπει να αναλογιστώ αν πράγματι το χρειάζομαι, αν μπορώ να το δανειστώ ή να το μοιραστώ με κάποιον. Πριν ανακυκλώσω ένα αντικείμενο πρέπει να σκεφτώ αν μπορώ να το πουλήσω, να το χαρίσω ή να το δανείσω επεκτείνοντας τον κύκλο της ζωής του. Η διαχείριση των απορριμμάτων έγκειται κυρίως στη μείωση εν τη γενέσει τους και κατά δεύτερο λόγο στην ανακύκλωσή τους.

Μ’ αυτή τη σκέψη από τη φετινή χρονιά υιοθετώ μια νέα δράση: Καταργώ το χάρτινο ποτηράκι μιας χρήσης για το νερό ή τον καφέ που χρησιμοποιώ σχεδόν καθημερινά στο εκπαιδευτικό κέντρο με το οποίο συνεργάζομαι. Μια όμορφη κούπα από το ντουλάπι του σπιτιού θα μου κάνει πια παρέα την ώρα της δουλειάς και δε νομίζω ότι θα χρειάζομαι περισσότερο από μισό λεπτό για να την πλένω πριν φύγω.

Ο πίνακας που κοσμεί την ανάρτηση ανήκει στη Mary Beth Zeitz.

Ετικέτες

Εγώ το κάνω γιατί δεν μπορώ να αντικρίζω τον πλανήτη μας κλαμμένο...

καλημέρα, καλή βδομάδα και βέβαια χρόνια πολλά για την γιορτή σου

έχω πιάσει από καιρό να κάνω μία λίστα με . . . ακριβώς αυτό που λες 10=1. . .
Σε ανακάλυψα τυχαία και ήρθα να σου πω χρόνια πολλά, αλλά
πρόσεξα ότι με πρόλαβες
και ότι γράφεις καλύτερα από μένα.
Kάνεις σαφώς ανώτερη δουλειά

παραδίνομαι :-)

@ haris
Χάρη, καλώς ήρθες!

@ στέφανος
Στέφανε, καλώς ήρθες!
Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές!
Το ότι εγώ έκανα τη δική μου λίστα, δεν πρέπει να σε εμποδίσει καθόλου να κάνεις τη δική σου. Αντιθέτως! Η σκέψη μου ήταν να προκαλέσω ένα διάλογο στον οποίο ο καθένας μπορεί να συνεισφέρει με την προσωπική του εμπειρία και όχι με μία έτοιμη λίστα συμβουλών κοπιαρισμένη από την ιστοσελίδα κάποιας οικολογική οργάνωσης.
Περιμένω λοιπόν και το δικό σου post!

Ελπιδάκι, χρόνια πολλά καταρχήν!
Εξαιρετικά τα post, μας βάζουν σε σκέψεις για το τι είναι εφικτό και τι όχι στην καθημερινότητα. Πιο πολύ μ' αρέσει όμως που διαβάζοντάς τα κανείς, αισθάνεται ότι είναι πραγματικά ΚΑΙ ΔΙΚΗ του προσωπική υπόθεση το θέμα του περιβάλλοντος! Τα postάκια ήδη πάντως προωθούνται και σε έτερους ενδιαφερόμενους...

"Μελαχροινή ομορφιά μου", χαίρομαι που διέκρινες αυτή την αίσθηση της προσωπικής εμπειρίας, διότι ήθελα να βγει κι αυτό μέσα από το κείμενο.
Ευχαριστώ θερμά για τις προωθήσεις!

Ίσως να χρειαστείς και σφουγγαράκι (αν δεν έχετε στη δουλειά). Αρχικά την ξέπλενα μόνο με νερό (και εγώ κούπα έχω στη δουλειά), αλλά ο καφές κολλάει στον πάτο, οπότε θέλει και λίγο τρίψιμο.

Καλώς ήρθες, Museologist!
Ευτυχώς έχουμε και σφουγγάρι και απορρυπαντικό. Ελπίζω να μου τα δανείσουν!

Γεια σου Ελπίδα και καλώς σε βρήκα! Έχω προ πολλού πάψει να χρησιμοποιώ συσκευασίες μιας χρήσης όταν μπορώ να τις αντικαταστήσω με μονιμότερες λύσεις. Ιδιαίτερα ενδιαφέρομαι για την απευθείας εξοικονόμηση ενέργειας, και αναζητώντας σχετικούς τρόπους εκπλάγηκα με όσα δεν ήξερα ή μου διέφευγαν. Τελικά όταν μπεις στο mindset της προσωπικής περιβαλλοντικής δράσης ανακαλύπτεις ο ίδιος εναλλακτικές λύσεις που ούτε καν είχες φανταστεί. Κι αυτό είναι το μεγαλύτερο κέρδος.

Δημοσίευση σχολίου

Ελπίς

    (ουσ.) [media vox] ελπίδα, προσδοκία || αναμονή κακού, φόβος || παραγ. ελπίζω